Opracował: Marek Zaborowski, 1999. Materiał przygotowany przy wsparciu:
Wielu managerów polega na informacji ustnej uzyskanej od swoich kolegów z innych przedsiębiorstw. Prawdopodobnie jest to dobrą w przypadku niewielkich przedsięwzięć. Firma, która udzieliła takiej informacji, może w przyszłości liczyć na to, że w podobny sposób uzyska informację istotną dla siebie. Dla małej firmy będziesz ważniejszym klientem, wzbudzisz większą uwagę, jeżeli powołasz się na osobistą rekomendację.
W odnalezieniu odpowiedniego doradcy mogą pomóc wyspecjalizowane firmy (w szczególności Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.), audytorzy / fachowcy znalezieni w ten sposób mogą okazać się co najmniej tak samo dobrzy jak ci odnalezieni dzięki osobistym kontaktom. Audytor nie musi działać na Twoim terenie, ale musi doskonale znać problemy twojej branży, w rzeczywistości powinien kiedyś pracować w dziedzinie w której udziela porad.
Jeżeli nie będziesz mógł odnaleść odpowiedniego specjalisty spróbuj odnaleźć odpowiednią osobę poprzez prasę, nie tylko poprzez ogłoszenia, ale także szukając pośród autorów artykułów, uczestników konferencji etc. Nie obawiaj się rozmawiać i pytać - jeśli zapytasz umiejętnie pytany zawsze odpowie chętnie, a jak sam nie będzie znał odpowiedzi, skieruje Cię do kogo innego.
Przygotował: Marek Zaborowski, Uaktuaniany:06/01/98