Instrukcje dla audytorów


Opracował: Marek Zaborowski,  1999. Materiał przygotowany przy wsparciu: Brytyjskiego Funduszu Know How

przeplyw.gif (38649 bytes)Większość audytorów woli klienci dawać swoim klientom jasne instrukcje, jednak gdy klient pierwszy raz w życiu spotyka audytora, to może nie być pewny co do oczekiwanych rezultatów pracy. Należy zatem organizować spotkania, mające na celu wyjaśnienie problemów i pełniejsze sprecyzowanie celów. Niech różni kandydaci do wykonania audytu pokażą ci drogę, wybierz tą, która najbardziej CI odpowiada. Aby uchronić się od sporządzania niekończących się notatek, poproś najbardziej obiecującego kandydata o przygotowanie krótkiego planu, który będziesz mógł przeglądnąć w wolnym czasie.

Głównym zagadnieniem powinno być zmniejszenie kosztów twojej organizacji, ale również powinny być elementy społeczne (public relations), dzięki którym będzie można powiedzieć, że inwestycja przyczynia się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych.

Może jesteś zdecydowany przeprowadzić działania nieinwestycyjne lub mało kosztowne bo wiesz, że w kasie nie ma pieniędzy. Jeżeli tak jest to powiedz to od razu. Jeśli jest dostępny kapitał niemal na pewno będziesz chciał określić maksymalny czas zwrotu kapitału, lub minimalną stopę zwrotu.

Powinieneś także określić jak szczegółowy i obszerny powinien być raport końcowy.


MENU - STRONA GŁÓWNA

Przygotował: Marek Zaborowski, Uaktuaniany:06/01/98