Opracował: Marek Zaborowski, 1999.
Materiał przygotowany przy wsparciu:
Większość
audytorów woli klienci dawać swoim klientom jasne instrukcje, jednak gdy klient pierwszy
raz w życiu spotyka audytora, to może nie być pewny co do oczekiwanych rezultatów
pracy. Należy zatem organizować spotkania, mające na celu wyjaśnienie problemów i
pełniejsze sprecyzowanie celów. Niech różni kandydaci do wykonania audytu pokażą ci
drogę, wybierz tą, która najbardziej CI odpowiada. Aby uchronić się od sporządzania
niekończących się notatek, poproś najbardziej obiecującego kandydata o przygotowanie
krótkiego planu, który będziesz mógł przeglądnąć w wolnym czasie.
Głównym zagadnieniem powinno być zmniejszenie kosztów twojej organizacji, ale również powinny być elementy społeczne (public relations), dzięki którym będzie można powiedzieć, że inwestycja przyczynia się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych.
Może jesteś zdecydowany przeprowadzić działania nieinwestycyjne lub mało kosztowne bo wiesz, że w kasie nie ma pieniędzy. Jeżeli tak jest to powiedz to od razu. Jeśli jest dostępny kapitał niemal na pewno będziesz chciał określić maksymalny czas zwrotu kapitału, lub minimalną stopę zwrotu.
Powinieneś także określić jak szczegółowy i obszerny powinien być raport końcowy.
Przygotował: Marek Zaborowski, Uaktuaniany:06/01/98